• Foto de LA POBLA TORNESA: EL PETRÒGLIF DEL CORRAL BLANC I A LES SANTES PER LA MARMUDELLA

Dificultad técnica   Fácil

Fecha de subida 2 de abril de 2016

Fecha de realización abril 2016

3,5
7,1

cerca de Puebla Tornesa, Valencia (España)

Es tracta d'una excursió amb poca complicació, d'uns 14 km però amb poc de desnivell acumulat.
Eixirem de La Pobla per anar a buscar el pretròglif amb forma de fulla situat prop de les ruïnes del Corral Blanc.
De l'origen i explicació del petròglifs ja hem fet algun comentari en altres rutes, però jo aconselle buscar el articles de Norberto Mesado per a entendre bé el seu significat.
Seguirem en direcció de la CV-10 que creuarem per l´únic túnel possible. Anirem a buscar el camí del Poblatins amb cura de girar pel camí de la Marmudella. Primer farem una pujada per pista, després un tram pla per la carena, passem pel Mas de Centet (amb una pica de pedra al costat d'un pou amb molta gràcia) i pel corral de Pauler i després baixem per senda fins a les Santes.
Una volta a les Santes aprofitem per a veure, a banda de l'ermita i la font, els magnífics exemplars de roure cerriodie i, a l'altura d'un cartell explicatiu de la fauna de la zona, busquem un sender que puja, i a partir de les ruïnes d'una caseta, iniciem un senderet molt poc transitat que ens durá a un altre sender, també poc xafat, i a la fi arribarem a la pista de Les Santes.
Ens desviem per la senda de l'Ermita, passem pel costat de la pujada directa al Bartolo, que la A.C. La Balaguera va recuperar de manera molt afortunada, i eixim a la pista de La Pobla, on arribem en tres quarts d'hora tot cara avall....