Dificultad técnica   Moderado

Fecha de realización noviembre 2010

4,5
8,9

cerca de Vilaplana, Catalunya (España)

Des de Vilaplana, el Camí dels Garrigots està ben marcat, amb pals indicadors i troncs. A prop del mas de Pistol, hi ha dues possibilitats: fer tota la volta i veure la mola, o agafar el camí a la dreta (hi ha un tronc indicador)i fer drecera per sortir ja passada la bassa al Camí del Masos, al que també hi sortim si agafem l'opció de passar per la Mola. L'únic tros una mica perdedor el trobem en deixar aquest camí i agafar el senderó que ens duu a la Mussara. L'excés de marques de diferents colors i la mancança d'indicadors va fer que ens passéssim de llarg el camí correcte i vam acabar a la carretera, i després al Refugi de la Mussara. D'aquí fins el mas de Joan Pau, només cal seguir el GR 172-GR7-GR172. Trobar el pal per agafar el Grau del Racons també pot portar el seu temps. Baixant aquest Grau, trobem l'antic hospital de la República ( Cova dels Carlins) i la Via ferrata. En arribar al maset de les Tosques ( ruïnes), trobem un pal indicador de cruïlla de camins. Des d'aquest punt podem arribar, si fem una mica de volta, a trobar el camí de les Tosques i així baixar fins el poble de Vilaplana. Per cert, vam menjar molt bé i ens van atendre d'allò més bé a Ca La Peirona.
Després de deixar enrrere les ruïnes del Maset hi ha (segons els mapes) un senderó que ens portaria en pocs minuts al Pla de les Tosques (tronc ind)
Bibliografia : A peu per les comarques de Tarragona Vol VI (Arola Editors)