Dificultad técnica   Moderado

Fecha de realización enero 2011

3,6
7,3

cerca de Farena, Catalunya (España)

Des de Farena seguirem el PR20 que ens du fins al Refugi dels Cogullons, passant per La Bartra en pujada quasi permament. Un cop al refugi, agafarem el GR 171, (pista tot aquest tros del recorregut) que passant pel Clot del Llop ens durà a la Mola de l'Estat . LLoc de vista més que panoràmica . Seguint el GR , arribarem al Coll de la Caldereta. Aquest darrer tros no resulta ja tan senzill com el camí fet fins ara. Un pal ens indicarà el camí a seguir , el Mas d'en Toni. Aquí deixem el Gr que ens duria fins a Prades. Comencem a baixar suaument atravessant varies tarteres sense cap dificultat especial. El tram final de la baixada, resulta una mica perdedor , però com anem cap avall , sabem sempre cap on hem d'anar. El mateix camí de pujada té d'estar molt perdedor. Uns metres abans d'arribar al Mas (casa rural), trobarem a l'esquerra unes marques i una roca amb l'indicador de Farena. Les seguim, sense deixar de baixar a veure el Toll de l'olla .Al cap d'una estona, el camí es junta amb el Pr20 que baixa del Grau del Roquerol i el Mas de Mateu, per acabar en Farena,lloc d'on haviem sortit.

Bibliografia : A peu per les comarques de Tarragona Vol II i III (Arola Editors)