2,8
5,7

cerca de Incles, Canillo (Andorra)

El cim escollit es el Pic Anrodat, també conegut al vessant francès com a Pic De la Coume d'Enfer, això de tenir dos noms es molt sovint per aquest tram fronterer, a saber perquè........Com fa temps que la meva filla no practica esport i no te gaire bona forma escollim un cim amb un desnivell i distancia assequible, tot i que, com a tots dos ens agrada l'aventura, fugim de pujar-lo per la seva ruta normal i anem a fer una circular, per indrets on els corriols son poc marcats o inexistents, tot i que la direcció a seguir sempre és ben visible.

Sortim del Pont de la Baladosa, al final de la carretera de la Vall d'Incles, i agafem el camí que puja al Coll d'Incles o de Fortangente, passem pel Pla de Manegor, on veiem a la esquera el camí per on tornarem i després d'una pujada suau i per camins ben marcats arribem al coll.

Aquí girem a l'esquerra i enfilem cal una visible canal herbosa que veiem davant nostre, hi trobem traces de camí i alguna fitada, però ho tenim clar, la canal es el nostre objectiu. Dins de la canal anem per un corriol poc marcat però que ens ajuda a remuntar la pujada més forta del dia. Superat aquest tram sortim al llom que baixa dels contraforts orientals del cim, ara només hem de seguir l'ample cordal, passant per dos cims secundaris, al mapa d'Alpina un d'aquests contraforts surt com Pic de Fortangent per arribar al Coll Anrodat, la estètica base de la nostra muntanya d'avui, remuntar-la només es cosa de temps i paciència.

Del cim tenim un gran panorama de les muntanyes orientals d'Andorra, França i Catalunya, el Rulhe i Escobes destaquen per orient, el cordal Pessons-Colells pel sud i pel nor-oest destaca, per sobre totes la resta, el massís de la Pica d'Estats.

Per baixar anirem a busca el coll occidental, per on pujar la ruta normal, però un cop arribats al coll no baixem cap els Estanys de l'Illa i Anrodat, nosaltres seguim rectes, anem pel cordal del Pic de Mussoles, ample i facil, tot aquesta raconada es coneix com la Tossa de les Mussoles. Arribem a una cota secundaria que separa la vall que seguim de la de la Cabana Sorda, a la dreta albirem la Cresta de Mussoles i, a l'esquerra, al fons de la vall, l'estany de la Cabana Sorda, el nostre següent objectiu.

Per baixar ho hem de fer a la brava, no tenim ni camí ni fitades que ens mostrin els millors pasos, però te pèrdua, tenim sempre l'estany al davant. La baixada es forta, per pales d'herba, per sort es sec, baixar per aquí amb l'herba mullada no ha de ser agradable.

A l'estany descansem una estona, tenim davant un panorama encisador, les aigües cristal·lines de l'estany reflex-en les pales per on hem baixat, a més de la retallada i espectacular Cresta de Mussoles.

Per tornar al punt de sortida, tenim tres opcions, la primera ( no era la meva intenció baixar per aquí però tampoc la vaig trobar), es un corriol que, seguin el torrent de la Cabana Sorda baixa directament a la Vall dIncles, la segona es seguir un marcat camí, que segueix els contrafots del Monjol de Cabana Sorda va fins a l'estany Anrodat i el de l'Illa, per baixar per la normal al Pic Anrodat i, finalment la tercera opció, i la que vam seguir nosaltres, segueix la ruta que dona tota la volta al Principat, la GRP, i que baixant molt suaument per la Pleta de Cabana Sorda, amb bones vistes cap el sector Escobes-Siscaró, fins a arribar a la Pleta de Manegor on s'ajunta amb la normal al Anrodat i amb el camí al Port d'incles, per on hem pujat aquest matí, ara només ens queda desfer el tram que hem pujat fa unes hores per arribar al Pont de la Baladosa i donar per tancada la magnifica sortida d'avui.

Esta catalogat com difícil perquè gran part de la ruta va per fora de camí o per corriols poc marcats.