Dificultad técnica   Difícil

Fecha de realización mayo 2017

4,7
9,4

cerca de Viladrau, Catalunya (España)

Normalment sempre faig una visita al Montseny cada any, es tracta d'un massís amb bonics racons que s'han de gaudir. Aquestes visites, quasi sempre, són a la tardor, per poder assaborir per complet la varietat cromàtica que ens donen els boscos que trobem per aquelles contrades. Però vaig veure un repor del meu amic Àngel Cosp que ensenyava unes boniques imatges de la pujada al Matagalls des de Viladrau, amb colors exuberants a les fagedes i amb les rieres plenes d'aigua. Això va fer que decidÍs acostar-me per aquelles contrades en unes dades que no ho havia fet mai, i crec que ho vaig encertar, doncs vaig gaudir força de l'explosió primaveral dels boscos de la cara nord del Matagalls.

La ruta de pujada no té cap secret, es seguir el PR C-205 de Viladrau al Matagalls, l'única variació es el punt d'inici, ja que per evitar el tram pel poble de Viladrau començaré a l'aparcament del restaurant La Solana i d'allà, seguint una pista que travessa la Riera Major enllaçaré amb el PR C-205 poc abans de la masia dels Molins, un cop enllaçat amb el sender que be de Viladrau només l'hem de seguir fins al Matagalls.

Per baixar es pot seguir el PR C-205 cap a el coll Pregon i el coll de Bordioriol, o es pot seguir el camí per on vaig baixar jo, molt més solitari i poc senyalitzat i, com s'han de creuar un bon grapat de corriols i pistes forestals l'ús del GPS es molt recomanable per fer-la. En cas contrari seria molt lent de fer, perquè contínuament hauríem d'anar comprovant si portem la direcció correcta.

Aquesta baixada ressegueix, per un camí (marques blaves) poc marcat però amb la direcció molt evident, el llom nord del Matagalls, conegut com el Serrat de la Creu del Matagalls, cap al Turó Gros d'en Pujol, just al coll abans d'aquest Turó, s'endinsa al bosc per un fressat camí que baixa d'una manera decidida sota les parets de La Goitadora per entrar a la castanyeda de Can Pujol de La Muntanya (aquest tram, fins a la masia, es el pitjor de seguir), per després passar per la masia del mateix nom, la de l'Aremany, enllaçar amb el SL del Castanyer de les 9 branques i, després de passar per una urbanització de luxe, enllaçar amb el PR C-205 que be de Viladrau poble, per seguir-lo fins creuar la Riera Major, a l'alçada del Molí de la Riera, un cop creuada la riera s'ha d'agafar un petit corriol que surt a un camp d'herba, només hem de travessar-lo per arribar al punt on s'ha començat la ruta.

La catalogo com difícil per la distancia i pel terreny que passa a la baixada, amb molts canvis de camins i pistes forestals per on passa la ruta.