Dificultad técnica   Fácil

Fecha de subida 28 de mayo de 2017

Fecha de realización mayo 2017

5,1

cerca de Espolla, Catalunya (España)

Aquesta ruta és ideal per sortir a estirar les cames un diumenge al matí i té la recompensa perfecta amb un bon esmorzar a Cantallops, després d'haver passat per una zona bastant àrida.

Per començar cal sortir d'Espolla pel camí de Vilartolí, al carrer del Puig del Mas. Aquest camí és asfaltat i passa entre vinyes, camps i boscos d'alzines, l'asfaltat s'acaba i ja es veuen les cases de Vilartolí. El primer que es troba és el mas Torres, actualment allotjament rural i també seu del celler de la Gutina.

Es continua per la pista asfaltada, fins que surt un trencall a la dreta que travessa la riera d'Anyet i comença a enfilar, amb una dura pujada, cap a Vilartolí, que és on s'acaba aquest altre tram asfaltat. Cal travessar el poblet i continuar per una pista que es fa més ample i oberta per un espai molt sec, amb senyals de perill per ser una zona de pràctiques militars. Aquest és el tram més dur, ja que la pista pica pujada amunt. Es passa pel costat del menhir de Santa Fe, que serà el punt per on es retorna, i es va fent pista, cal obviar tots els trencalls que apareixen, fins que s'arriba a un que està indicat amb un senyal blau, aquí cal girar a l'esquerra.

Una pista en bon estat porta fins a Cantallops, el primer tram és amb una baixada molt pronunciada, la segona part és planejar entremig de conreus i granges fins a l'entrada del poble. A la plaça Major hi ha una font on carregar aigua. Caldrà travessar tot el poble per sortir cap a la carretera de Sant Climent.

Se surt del poble i es pren la carretera, de nou es torna a fer un tram asfaltat, fins que a l'esquerra apareix una pista amb un cartell que de nou indica atenció per ser zona militar. Es pren aquesta pista, en concret la que surt a la dreta i es deixa la de l'esquerra. Per aquesta pista, s'arriba al mas dels Rebulls. S'hi passa per davant i es prenen difents pistes que porten fins al menhir que s'havia vista l'anada. A partir d'aquest punt només cal desfer el camí que s'ha fet a l'anada.

És una ruta fàcil i curta, al temps que apareix aquí s'hi ha de descomptar ben bé mitja hora que és el que hem estat esmorzant a Cantallops. Potser el que té més dificultat és el tram que hi ha entre Vilartorlí i el trencall que baixa fins a Cantallops. La resta, molt fàcil i amb trams molt ràpids.