Dificultad técnica   Difícil

Fecha de subida 29 de mayo de 2017

Fecha de realización mayo 2017

5,4

cerca de Fredes, Valencia (España)

Per veure les fotos d'aquesta bonica caminada aneu al següent enllaç :

2x100 Cims. Negrell i Tossal dels tres Reis. 27-05-17

VALORACIÓ GLOBAL : Aquesta sortida pretén assolir el dos 100 Cims d’aquesta zona del Montsià. Qualificada de difícil, sempre dins l’apartat de senderisme ( moderada+ pels caminadors amb experiència amb sortides de muntanya ) pel tram del Tossal d’en Cervera ja que el corriol d’aproximació resta molt perdut pels arbres caiguts. Sense GPS complicat d’arribar al cim. Com més endavant explico aquesr tram es pot evitar.

Nosaltres ens vam despistar en arribar a la cruïlla ( wpt 02 ) del Mas de Peraire i vam seguir pel GR. Quan ens vam donar compte vam improvisar, sobre la marxa, per no desviar-nos massa. De fet si al wpt 02 agafem el camí bo ens estalviem al menys un km. Les dues opcions es troben al wpt 05.

Resumint, ruta molt bonica però complicada per la distància i per la necessitat de portar GPS amb track o cartografia de la zona.

APROXIMACIÓ : Comencem a caminar a l’entrada del petit poble de Fredes ( wpt 01 )

ORIENTACIÓ : ( Difícil ) Pel tram del Tossal de Cervera. El del tres Reis, resta fitat des del mas del ric ( wpt 18 ) però sense retolació. A l’entrada del camí de cantaperdius hi vaig posar una fita, sort de portar GPS.

GPS Oregon 600  : Cap problema de senyal.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Fàcil + ) Tot i trobar fites, un punt perdedora la carena posterior al Tossal d’en Cervera.

PASSOS PERILLOSSOS : ( Fàcil ) Un parell de fàcils passos a la carena

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Alternem camins i corriols amb trams de pista. Bona part pel GR 7

COBERTURA MÒBIL : Movistar amb trams sense cobertura.

MENJAR : Avui tocava llauna. El refugi de Font Ferrera ( wpt 06 ) restava obert.

AIGUA : Al refugi , estava obert, vam poder carregar. La Font del bassiot ( wpt 13 ) estava seca ...

DADES TÈCNIQUES : El GPS m’ha donat un desnivell de 781+. Passat pel sedàs del Garmin Connect dona +872. Temps en moviment 5h 59’

POSSIBLES VARIANTS : Podem simplificar molt la ruta estalviant-nos el Tossal de Cervera si al wpt 06 seguim pel PR fins trobar el track al wpt 08.

La drecera de Cantaperdius ( wpt 22 ) resulta una mica pesada per la quantitat de pedra d’algun tram. Podem seguir per la pista fent una mica més de volta però anem tranquils.

Fa uns anys vaig fer una ruta molt més assequible :

130919 2x100 Cims. MONTSIÀ. 'El Negrell' i 'Tossal dels tres Reis',Tossal d'en Cervera i Font Ferrera

BIBLIOGRAFIA : Ed. Piolet té cartografia de la zona amb moltes mancances i errors.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.

Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.