• Foto de Pic de l'Aspre i circular estanys de Tristaina-Gouielle-Fourcat.

Dificultad técnica   Difícil

Fecha de subida 17 de julio de 2017

Fecha de realización julio 2017

4,6
9,1

cerca de El Serrat, Ordino (Andorra)

Novament vaig a Andorra, com m'agrada !!!!!, tot i que la majoria de la ruta d'avui anirà per terres de França, només donar una volta per les muntanyes d'aquest petit país ja val la pena.

El cim escollit es el Pic d'Aspre, situat a un indret molt solitari de l'Ariege (França), vaig veure un reportatge de la pujada des d'Andorra i com hem va agradar força, vaig decidir de fer-lo algun dia, tot i que jo l'he fet un xic diferent, sobre tot el camí de tornada, ja que li he afegit un tomb per l'estany i Coll de l'Estany Fourcat, fet que fa que acabi resultant una sortida mot dura i exigent.

La ruta normal fins al cim surt del Barrage d'Izourt, però jo sortiré de l'estació superior d'Ordino-Arcalis i seguiré la ruta als estanys de Tristaina per després entrar a França pel Coll de l'Abeille, per seguir la ruta pels estanys de l'Abeille fins al bonic i tranquil estany de La Gouielle. Allà buscaré un petit collet que dóna pas als bonics i solitaris estanys de Petsiguer per, al final dels estanys, enllaçar amb la ruta normal del Pic d'Aspre que puja del Barrage d'Izourt, d'aquí al cim només seguir les fitades fins a la xemeneia final. Al cim un gran panorama local dels cims de l'Ariege o de les muntanyes andorranes, a més de tenir el Massís de la Pica d'Estats just al davant.

La tornada la faré seguint el camí de pujada fins a la sortida d'aigües de l'Estany de La Gouielle, allà seguiré la HRP fins l'estany Fourcat i el refugi del mateix nom, on faré un most per agafar forces per la dura pujada que m'espera, doncs he de pujar al Coll de l'Estany Fourcat per poder tornar a Ordino-Arcalis.

Al Coll Fourcat he de seguir pel camí de Creussans fins a arribar al Port de Tristaina, aquí tinc l'opció de baixar pel coll de Creussans, fet que fa que hagi de passar per les instal·lacions de l'estació d'esquí, cosa que no m'agrada gaire, o també puc baixar per un petit corriol que va cap al marcat camí que dóna la volta als estanys de Tristaina, agafo aquesta segona opció, més tranquil·la i solitària.

Un cop al camí de Tristaina només l'he de seguir fins al pàrquing on he deixat el cotxe, donant per tancada aquesta exigent ruta, però que passa per uns indrets realment meravellosos, realment recomanables.