Dificultad técnica   Moderado

Fecha de realización septiembre 2017

4,2
8,4

cerca de La Coma, Catalunya (España)

Zona: Port del Comte i Serra de Querol / Prepirineu Oriental.
Comarques: Solsonès i Alt Urgell.
Data de realització: Setembre 2017.

En resum: Caminada força completa, en quant a cims es refereix, pel Port del Comte. Sortint de l'estació d'esquí, es fan els cims del Tossal d'Estivella (2.338m), el de la Tossa Pelada (2.379m), el del Pedró dels Quatre Batlles (2.387m), el del Volturó (2.349m), el del Puig de les Morreres (2.211m) i el dels Orriets (2.145m). Baixada utilitzant de nou les pistes d'esquí.

Inici: A l'aparcament asfaltat de l'estació d'esquí del Port del Comte, a la qual s'hi arriba a partir de la carretera LV-4241 i/o de la L-401.

Terreny i dificultat [Moderada]: Pistes d'esquí (herba i pendent) al principi i final de la caminada. Terreny pedregós còmode i prats d'alta muntanya durant gairebé tota la caminada. Un tram de la baixada és força incòmode a causa del fort pendent i el sòl força erosionat. Tram força aeri seguint la cresta de la Serra de Querol.

Sortida a la dreta anant a buscar les pistes d'esquí, ben verdes i buides durant l'estiu. Cal dir que la pujada és inclinada i forta fins al Tossal d'Estivella. A partir de llavors, la caminada és una passejada. Entre pistes i algun petit tram d'asfalt, s'arriba al què seria aquet gran altiplà del Port del Comte. A la dreta, fent una petita excursió d'anada i tornada hi ha el cim del Tossal d'Estivella, coronat amb un munt de pedres i una barra de ferro. Les vistes cap al Cadí i el Pedraforca són maques i properes.

Es torna un petit tram per anar a buscar el camí que porta a la Tossa Pelada. S'abandona aviat, ja que se segueix pel dret per anar a buscar la cresta i carenejar fins al cim. No hi ha dificultat tècnica i és còmode de fer. Al cim de la Tossa Pelada hi ha una bústia groga i un vèrtex geodèsic. Les vistes tornen a ser extenses, de l'Aneto al Puigmal passant per la Pica d'Estats. La baixada és pel dret, sense dificultat, i porta al collet que dóna accés al cim del Pedró dels Quatre Batlles (que queda a tocar).

Al cim del Pedró dels Quatre Batlles hi ha un parell de grans roques, una bandera, dues bústies, molts panells informatius i un petit i curiós pessebre. És el punt més alt del Port del Comte i del Solsonès.

El següent cim, el Vulturó, queda a l'altre costat d'una petita vall verda. El tram d'un cim a l'altre no té un camí massa marcat però com en la resta de la caminada no hi ha vegetació que faci dubtar per on passar. Al cim del Vulturó hi ha un munt de pedres i un cartell que recorda que aquesta zona és Reserva Nacional de Caça.

El tram que va del Vulturó al Puig de les Morreres és de gran bellesa. Es creuen extensos prats, valls... Un bon lloc per perdre's pel Port del Comte. Hi ha trams de camí ben marcat, trams on no ho és tant i també algun filat que creuar, doncs és zona de vaques.

El cim del Puig de les Morreres és el cim del gran cartell. Hi ha un vèrtex godèsic i les vistes cap a la Vall de Lord són extenses, però d'aquest cim en destaca un cartell metàl·lic gegant i oxidat. Vist el cim, cal carenejar i creuar després una petita ''vall'' de prats per anar a buscar la part més exposada de la Serra de Querol.

El cim dels Orriets està coronat amb un gran pal de fusta i, a tocar, hi ha el Mirador de Querol. Se segueix per la cresta un petit tram abans de baixar pel dret a buscar les pistes d'esquí. Es pot seguir una o l'altre, en aquest cas se segueix una pista d'esquí ''negra'' baixa molt fort cap a l'estació d'esquí on, vorejant la tanca, s'arriba de nou a l'aparcament.