• Foto de Corriols dels tres cims de Collserola

Dificultad técnica   Difícil

Fecha de subida 14 de septiembre de 2013

Fecha de realización septiembre 2013

cerca de Sant Just Desvern, Catalunya (España)

Sant Justt- Sant Pere Màrtir- Turó d'en Cors- Pantà de Vallvidrera- Font Groga- Sant Medir- Turó de Santa Maria- Font Groga- Tibidabo- Vallvidrera- Can Cuiàs- Plaça Mireia- Can Carbonell- Can Cuiàs- Can Pasqual- Coll de Torres- Sant Just

KM (47) Desnivell (1623) Temps (3:30) KM/h (13) Pulsacions (137) IBP (132)
Corriols i trialeres (50%) Pista (35%) Asfalt (15%)

Sortida espectacular que passa pels tres cims més elevats de Collserola (Sant Pere Màrtir- Tibidabo- Can Pasqual). És bastant dura bàsicament perquè no hi ha un metre de pla. 4 pujades exigents amb baixades plenes d'enrabassats i divertis corriols són l'alicient de l'excursió. El terreny és completament ciclable si bé és cert que precisa de certa tècnica per la naturalesa dels descensos.

RECORREGUT:

Surto de Sant Just i pujo fins a Plaça Mireia combinant corriols amb una dura rampa final d'asfalt (1'5km al 9%). Agafo aire camí de la Carretera de les Aigües i de seguida prenc la pista per coronar Sant Pere Màrtir (1km al 10%). Comença la sessio de trialeres amb un corriol paral·lel a la pista de la serra. El trencacames s'acaba al Turó d'en Cors i de seguida empalmem el divertit corriol fins al Pantà de Vallvidrera. Prenem la típica pujada fins a la font (3km al 8%), primer per corriol costerut i després per pista amb algunes rampes dures.

A la font, corriol clàssic fins l'Arrabassada fàcil i divertit. Quasi sense trepitja asfalt agafem el corriol de benvinguda a la Font Groga i de seguida baixem per un sender revirat que es perd en la frondositat. Arribem a Sant Medir i sense descans enfilem un corriol costerut que es transforma més endavant en pista (2km al 8'5%). Pràcticament ni trepitjo la carretera de les Aigües i fem el darrer rush fins al turó de Santa Margarida (0'5km al 11%). Baixem a la Font Groga i fem carretera fins al Tibidabo (2km al 6%). Tornem al terreny de la diversió amb el caminet del pàrquing i arribem a Vallvidrera.

Mur i pista fins a Can Cuiàs on afrontem el corriol "Dragon Khan". Puja i baixa durillo que acaba amb una ràpida baixada fins el Camí de Vallvidrera. Pista asfaltada amunt fins a Can Cuiàs (1'5km al 9%) amb algun rampot de consideració. Rematem la sortida amb un bucle a Can Pasqual on pugem per la pista i el corriol dels hippies (2km al 6%) i baixada per la trialera exigent. Remuntem per carretera fins Coll de Torres i baixada per pista divertida fins a Sant Just.