Dificultad técnica   Moderado

Fecha de subida 7 de octubre de 2013

4,1
8,2

cerca de Gósol, Catalunya (España)

Sortim del càmping Cadí Vacances i ens desviem per la segona pista a l’esquerra en direcció a Tuixent. Havent voltat pel peu del vessant sud del Turó de Castell de Gósol, trobem una bifurcació, seguim vers a la nostra esquerra en direcció sud per la pista de terra. Deixem la pista per prendre una senda que surt a la nostra dreta i que puja en diagonal cap a l'ermita de Santa Margarida. El camí passa pel costat i continua pujant vers a l’oest. Pujada constant. Marques de P.R. Senda molt ben marcada fins al Coll de Mola, 1.819 metres. Vistes sobre la vall de Gósol. Encreuament de pistes. Seguim cap al nord per la pista de la dreta, que guanya alçada de manera més decidida.
Arribem al Portell de l’Ós. Tanca a la pista. Mirador natural de la pista sobre els cingles que resten als nostres peus i que s’orienten vers a la vall de Tuixén. La pista discorre per trams de prats petits en mig del bosc, a la vora d’una mena de riera eixuta.
Passem per una zona de prats i gran revolt de la pista. Deixem la pista per pujar per un corriol de muntanya que neix a l’esquerra i que puja vers al S.E. al costat d’una mena de torrentera seca.Collet del Pla de la Font, 2.004 m. Gran vista panoràmica. Ample coll que ens situa ja al dors del gran llom que haurem de seguir per pujar cap a dalt de la carena. L’aresta herbosa i amplíssima rep el nom dels “Cavallets”. Pujada suau però constant per una pista sempre cap al sud. Abandonem la pista per una drecera a la nostra dreta per continuar pujant pel mig de prats d’herba de suau inclinació fins arribar al Cap del Verd.

1,55 h. Cap del Verd. 2.283 m. Cim molt planer i de gran proporcions, que resulta ser el sostre de la Serra del Verd. Bones vistes panoràmiques sobre el Pedraforca, el Cadí, la Serra d’Ensija i el Port del Comte. Al cim hi trobem una caseta amb registre i dos panells d’orientació en relació a les grans panoràmiques del cim.