Actividad

Gandesa-Punta Redona-Puig Cavaller-Fontcalda-Bot-Gandesa

Descarga

Fotos de la ruta

Foto deGandesa-Punta Redona-Puig Cavaller-Fontcalda-Bot-Gandesa Foto deGandesa-Punta Redona-Puig Cavaller-Fontcalda-Bot-Gandesa Foto deGandesa-Punta Redona-Puig Cavaller-Fontcalda-Bot-Gandesa

Autor

Estadísticas de la ruta

Distancia
39,55 km
Desnivel positivo
1.227 m
Dificultad técnica
Moderado
Desnivel negativo
1.227 m
Altitud máxima
687 m
TrailRank 
54
Altitud mínima
151 m
Tipo de ruta
Circular
Tiempo
4 horas 38 minutos
Coordenadas
2482
Fecha de subida
15 de noviembre de 2020
Fecha de realización
septiembre 2020
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Gandesa, Catalunya (España)

Vista 316 veces, descargada 4 veces

Fotos de la ruta

Foto deGandesa-Punta Redona-Puig Cavaller-Fontcalda-Bot-Gandesa Foto deGandesa-Punta Redona-Puig Cavaller-Fontcalda-Bot-Gandesa Foto deGandesa-Punta Redona-Puig Cavaller-Fontcalda-Bot-Gandesa

Descripción del itinerario

Ruta que transcorre per l'espai de memòria històrica de la batalla de l'Ebre. Creuarem per la vall amb vistes a la dreta a la serra de Cavalls i la serra de Pàndols, on encara trobem moltes restes de les antigues trinxeres. En arribar al coll d'En Torner, farem una excursió a peu fins al Puig Cavaller. Gaudirem de vistes a les formacions orogràfiques des del coll d'en Canar, passarem per la Fontcalda i resseguirem una part de la via verda de la Terra Alta fins a Bot.

No és una ruta difícil, però si entretinguda per accedir als cims representatius d'aquesta zona. Majoritàriament resseguirem algunes de les rutes indicades per la zona. Començarem tot sortint de Gandesa, davant del celler modernista, cap a la carretera d'El Pinell i seguin direcció al Polígon. Al final del carrer, comença una pista de pujada suau anomenada Ruta de la Pau i que s'enfila a la serra de Santa Madronya. Ens trobem al camí de les Carroves, amb indicadors de la ruta 11, que seguirem a l'esquerra. Trobem un corriol a la dreta on ben aviat veiem que toca anar a peu, feixuc, fins que decideixo deixar la bici i acabar d'arribar a peu a la punta redona.

Som a la carena de la serra de Cavalls, on són ben visibles les restes de les trinxeres, en arribar al cim, desfem el corriol i prenem la pista de la ruta 11, desfent el darrer tram de pujada. Seguirem avall, sempre per la vall fins arribar a la carretera. La seguim uns metres a la dreta, per entrar a l'esquerra en una pista, vora una zona de pícnic. Som a la pista de la Fontcalda, on tornem a començar a pujar suaument, fins el coll d'En Torner. Ens desviem fins el mas, on lliguem la btt per fer una excursió a peu, totalment solitària, fins el cim del Puig Cavaller. Tenim bones vistes a Gandesa i les serres, desfem el camí fins el coll, i seguim pedalant amunt, per pista asfaltada fins el coll d'en Canar.

Les vistes a les serres properes són curioses i espectaculars, i baixem ràpidament fins a la Fontcalda. És plena de gent i no m'hi aturo, creuo la riera i m'enfilo a la via verda, i la segueixo fins a Bot. Sortim del poble per la carretera del coll del Moro, passant un pontet, prenem una pista a ma dreta, fins trobar la ruta de BTT 10. La pista és de lleugera pujada, va creuant torrents i vinyes sota l'ombra del Puig Cavaller, fins arribar a Gandesa.

IBP index 98

Puntos de interés

IconoCima Altitud 650 m
Foto dePunta redona Foto dePunta redona Foto dePunta redona

Punta redona

Cim amb trinxeres a la serra de Cavalls

IconoCima Altitud 696 m
Foto dePuig Cavaller Foto dePuig Cavaller Foto dePuig Cavaller

Puig Cavaller

Cim amb vistes a Gandesa.

Foto deFontcalda Foto deFontcalda Foto deFontcalda

Fontcalda

Camí de la Fontcalda a Gandesa

IconoPanorámica Altitud 500 m
Foto dePanoràmica Foto dePanoràmica Foto dePanoràmica

Panoràmica

Curiositats durant la ruta.

Comentarios  (0)

    Si quieres, puedes o esta ruta