Actividad

Estany i Puig de Coma d’Or (2.826 m): Circular d’anada per la Coma d'en García i tornada pel Rec de Cortal Rossó (Alta Cerdanya)

Descarga

Fotos de la ruta

Foto deEstany i Puig de Coma d’Or (2.826 m): Circular d’anada per la Coma d'en García i tornada pel Rec de Cortal Rossó (Alta Cerdanya) Foto deEstany i Puig de Coma d’Or (2.826 m): Circular d’anada per la Coma d'en García i tornada pel Rec de Cortal Rossó (Alta Cerdanya) Foto deEstany i Puig de Coma d’Or (2.826 m): Circular d’anada per la Coma d'en García i tornada pel Rec de Cortal Rossó (Alta Cerdanya)

Autor

Estadísticas de la ruta

Distancia
16,18 km
Desnivel positivo
986 m
Dificultad técnica
Moderado
Desnivel negativo
986 m
Altitud máxima
2.815 m
TrailRank 
89 5
Altitud mínima
1.962 m
Tipo de ruta
Circular
Tiempo en movimiento
4 horas 50 minutos
Tiempo
8 horas 32 minutos
Coordenadas
2874
Fecha de subida
24 de junio de 2023
Fecha de realización
junio 2023
  • Valoración

  •   5 4 Valoraciones

cerca de Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Vista 967 veces, descargada 61 veces

Fotos de la ruta

Foto deEstany i Puig de Coma d’Or (2.826 m): Circular d’anada per la Coma d'en García i tornada pel Rec de Cortal Rossó (Alta Cerdanya) Foto deEstany i Puig de Coma d’Or (2.826 m): Circular d’anada per la Coma d'en García i tornada pel Rec de Cortal Rossó (Alta Cerdanya) Foto deEstany i Puig de Coma d’Or (2.826 m): Circular d’anada per la Coma d'en García i tornada pel Rec de Cortal Rossó (Alta Cerdanya)

Descripción del itinerario

Estany i Puig de Coma d’Or (2.826 m): Circular d’anada per la Coma d'en García i tornada pel Rec de Cortal Rossó (Porté Puymorens-Alta Cerdanya)

Itinerari seguit: Coll de Pimorent (Col de Puymorens pels francesos)-Aparcament a la Coma i Rec d’en García-Portella d’en García-Estany de Coma d’Or-Portella de Cortal Rossó-Portella de Coma d’Or-Puig de Coma d’Or-Tossal de Cortal Rossó-Pic de Cortal Rossó-Rec de Cortal Rossó-Bac de Cortal Rossó-Coma Rossa-Camí de la Portella de Lanós-Refugi lliure de Cortal Rossó-Aparcament a la Coma d’en García.

Com arribem: En arribar al Coll de Pimorent (1.915 m) per la N-320 entre Portè i l’Hospitalet-prés-l’Andorre, seguim uns 300 metres per la pista de terra que surt per la dreta i deixem el cotxe a un marge del camí, passat el lloc on hi havia l’antiga Barraca de la Duana.

Ja coneixem aquesta zona i hem fet diverses rutes seguint circulars en sentit horari i antihorari per la Coma d’en García o pel Camí de la Portella de Lanós. També hem fet rutes més curtes fins l’Estany de Coma d’Or i tornada, i alguna més per pujar als tres cims del Puig de Trespunts. Totes elles valen la pena i les podeu trobar a les meves rutes.

En definitiva, quan aparqueu només haureu de triar quin sentit de la marxa voleu seguir. Nosaltres avui seguirem el sentit horari, pujant per la Coma d’en Garcia i tornant pel Rec de Cortal Rossó, el Camí de la Portella de Lanós i la Coma Rossa. Si la feu en sentit antihorari, a part de la lògica diferència de perspectiva del paisatge, l’esforç físic és similar però, en la meva experiència, en sentit horari el desnivell és més progressiu durant tota la ruta i, en canvi, al contrari, el desnivell positiu s’acumula a la part final, des de la zona de la Portella de Lanós al cim. Vosaltres trieu.

Feu la que feu, us recomano tornar un dia per fer l’altre. Les vistes, els detalls i les perspectives canvien i es gaudeix com si fos la primera vegada. Si, a més, les feu en estacions diferents, el contrast encara serà més enriquidor.

Apa, anem per feina, en aquest matí de principi d’estiu que s’anuncia sense pluges i força calorós.

Iniciem la ruta per la pista que surt del Coll de Pimorent i es dirigeix al nord-est resseguint la Coma d’en García. Tot i no estar gaire senyalitzat, el camí és prou evident, amb una primera part de pista de terra, i una segona de corriol herbat ben fressat.

El camí puja progressivament per la banda esquerra de la vall i en paral·lel al Rec d’en García, oferint-nos, si mirem enrere, magnífiques vistes dels cims d’Andorra (Font Freda, Font Negra, l’Estanyol, Mina, Alba, Escobes i molts altres). A la nostra esquerra tenim els cims del Pic Mercader (2.547 m), Pic de Querforc (2.585 m) i Puig de Trespunts (2.624 m). Poc a poc, amb algun tram més costerut, arribem a la Portella d'en Garcia (2.534 m), una magnífica balconada a la Vall de Bésines i als cims situats cap a l’est i al sud: Auriol, Puigpedrós de Lanós, Coma d’Or i el Cap de Llosada, entre altres.

Després de descansar una estona, baixem pel corriol fins a la Portella de Cortal Rossó, magnífic mirador de l’Estany de la Coma d’Or (2.501 m) que queda a la nostra dreta. Tot i que el tenim a tocar, avui decidim no baixar a l'estany i seguim pel corriol amunt. Aquí comença la part més costeruda de la ruta per un corriol molt marcat que, després de passar una collada, segueix amunt fins la Portella de la Coma d’Or (2.802 m) i el propi cim del Puig de la Coma d'Or (a 2.826 m)

Al cim vistes espectaculars a l'Estany de Lanós, al Puigpedrós de Lanós, al Puig Peric (que amaga el Petit Peric), al Carlit i a tots els cims del voltant.

Després de dinar al cim, iniciem la tornada pel sud-oest. Tornem a baixar a la Portella de la Coma d'Or, remuntem lleugerament per pujar al cim del Tossal (2.821 m i amb dues grans fites de pedres) que tenim al davant i ja tirem avall resseguint la cresta sense complicacions. Com passem pel costat, aprofitem per pujar al cim del Pic de Cortal Rossó (2.692 m), últim cim del dia. En tot aquest tram tenim vistes espectaculars de Lanós i el Carlit, entre altres.

Ara ja tot tira avall en direcció sud fins trobar el Rec de Cortal Rossó. El seguirem, passant per un parell de cascades, fins arribar a la Presa del Rec de Cortal Rossó. A partir d'aquí el camí travessa un petit bosquet, farcit de neret, i ens baixa a la Coma Rossa (2.200 m), uns preciosos prats de pastura banyats pel riu, entretingut en dibuixar meandres. Gaudim una bona estona d'aquest magnífic tram i, poc després, travessarem el rec i empalmarem amb una pista més ampla (Camí de la Portella de Lanós) que, passant per la Cabana-Refugi lliure de Cortal Rossó (2.100 m), ens deixarà a la zona d'aparcament.

Fantàstica ruta circular en un entorn magnífic, en un dia climatològicament perfecte i amb algunes restes de neu a les parts més altes. Molt recomanable, però cal tenir en compte la distancia i el desnivell. Es pot fer més assequible i curta pujant al Puig de la Coma d'Or i baixant per la mateixa ruta, encara que ens perdrem llocs magnífics com la Coma Rossa.

Salut i bona caminada !

Puntos de interés

IconoAparcamiento Altitud 1.937 m
Foto deAparcament a la Coma d'en García. Inici i final de la ruta d'avui Foto deAparcament a la Coma d'en García. Inici i final de la ruta d'avui Foto deAparcament a la Coma d'en García. Inici i final de la ruta d'avui

Aparcament a la Coma d'en García. Inici i final de la ruta d'avui

Aparcament a la Coma d'en García. Inici i final de la ruta d'avui.

IconoWaypoint Altitud 1.948 m
Foto dePrimers metres de camí per la Coma d'en García Foto dePrimers metres de camí per la Coma d'en García Foto dePrimers metres de camí per la Coma d'en García

Primers metres de camí per la Coma d'en García

Primers metres de camí per la Coma d'en García.

IconoIntersección Altitud 1.975 m
Foto deCruïlla amb pal indicador. Seguim amunt per la pista de terra de la dreta Foto deCruïlla amb pal indicador. Seguim amunt per la pista de terra de la dreta Foto deCruïlla amb pal indicador. Seguim amunt per la pista de terra de la dreta

Cruïlla amb pal indicador. Seguim amunt per la pista de terra de la dreta

Cruïlla amb pal indicador. Seguim amunt per la pista de terra de la dreta.

IconoWaypoint Altitud 2.059 m
Foto deTram de pujada anb vistes Foto deTram de pujada anb vistes Foto deTram de pujada anb vistes

Tram de pujada anb vistes

Tram de pujada anb vistes.

IconoWaypoint Altitud 2.129 m
Foto dePresa del Rec d'en García per la dreta del camí Foto dePresa del Rec d'en García per la dreta del camí Foto dePresa del Rec d'en García per la dreta del camí

Presa del Rec d'en García per la dreta del camí

Presa del Rec d'en García per la dreta del camí.

IconoLago Altitud 2.147 m
Foto deTram de camí amb una petita bassa per l'esquerra Foto deTram de camí amb una petita bassa per l'esquerra Foto deTram de camí amb una petita bassa per l'esquerra

Tram de camí amb una petita bassa per l'esquerra

Tram de camí amb una petita bassa per l'esquerra.

IconoWaypoint Altitud 2.214 m
Foto dePujant al primer collet. Flors del camí Foto dePujant al primer collet. Flors del camí Foto dePujant al primer collet. Flors del camí

Pujant al primer collet. Flors del camí

Pujant al primer collet. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Silene acaulis, "Patacs o Coixí de molsa", en català i "Musgo florido o Clavel rastrero", en castellà.

IconoPaso de montaña Altitud 2.370 m
Foto dePrimer collet amb bones vistes Foto dePrimer collet amb bones vistes Foto dePrimer collet amb bones vistes

Primer collet amb bones vistes

Primer collet amb bones vistes.

IconoWaypoint Altitud 2.401 m
Foto deTram de camí amb vistes a la Bassa de Mercader sota el Pic de Querforc (2 585 m). Primeres restes de neu Foto deTram de camí amb vistes a la Bassa de Mercader sota el Pic de Querforc (2 585 m). Primeres restes de neu Foto deTram de camí amb vistes a la Bassa de Mercader sota el Pic de Querforc (2 585 m). Primeres restes de neu

Tram de camí amb vistes a la Bassa de Mercader sota el Pic de Querforc (2 585 m). Primeres restes de neu

Tram de camí amb vistes a la Bassa de Mercader sota el Pic de Querforc(2 585 m). Primeres restes de neu.

IconoWaypoint Altitud 2.423 m
Foto deArribada a una petita planuria, on esmorzem Foto deArribada a una petita planuria, on esmorzem Foto deArribada a una petita planuria, on esmorzem

Arribada a una petita planuria, on esmorzem

Arribada a una petita planuria, on esmorzem.

IconoWaypoint Altitud 2.465 m
Foto dePujant a la Portella d’en García. Flors del camí Foto dePujant a la Portella d’en García. Flors del camí Foto dePujant a la Portella d’en García. Flors del camí

Pujant a la Portella d’en García. Flors del camí

Pujant a la Portella d’en García. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Pedicularis pyrenaica, "Pedicularis pirinenca", en català i "Pedicularis pirináica", en castellà.

IconoWaypoint Altitud 2.512 m
Foto deArribant a la Portella d'en García. Flors del camí Foto deArribant a la Portella d'en García. Flors del camí Foto deArribant a la Portella d'en García. Flors del camí

Arribant a la Portella d'en García. Flors del camí

Arribant a la Portella d'en García. Flors del camí. Trobem molts exemplars d'Iberis saxatilis, "Carraspic o Carraspic comú", en català i "Carraspique blanco", en castellà.

IconoPaso de montaña Altitud 2.533 m
Foto dePortella d'en García (2 534 m), amb grans vistes Foto dePortella d'en García (2 534 m), amb grans vistes Foto dePortella d'en García (2 534 m), amb grans vistes

Portella d'en García (2 534 m), amb grans vistes

Portella d'en García (2 534 m), amb grans vistes.

IconoLago Altitud 2.497 m
Foto deEstany de Coma d'Or des de la Portella de Cortal Rossó. Flors del camí Foto deEstany de Coma d'Or des de la Portella de Cortal Rossó. Flors del camí Foto deEstany de Coma d'Or des de la Portella de Cortal Rossó. Flors del camí

Estany de Coma d'Or des de la Portella de Cortal Rossó. Flors del camí

Estany de Coma d'Or des de la Portella de Cortal Rossó. Flors del camí. Trobem molts exemplars d'Erigeron alpinus, "Erigeron alpí", en catala i "Erigeron alpino o Cespica alpina", en castellà.

IconoWaypoint Altitud 2.519 m
Foto dePujant al tercer collet Foto dePujant al tercer collet Foto dePujant al tercer collet

Pujant al tercer collet

Pujant al tercer collet.

IconoPaso de montaña Altitud 2.591 m
Foto deCollet amb bones vistes i amb una petita bassa per l'esquerra del camí Foto deCollet amb bones vistes i amb una petita bassa per l'esquerra del camí Foto deCollet amb bones vistes i amb una petita bassa per l'esquerra del camí

Collet amb bones vistes i amb una petita bassa per l'esquerra del camí

Collet amb bones vistes i amb una petita bassa per l'esquerra del camí.

IconoWaypoint Altitud 2.592 m
Foto deSeguim camí al cim Foto deSeguim camí al cim Foto deSeguim camí al cim

Seguim camí al cim

Seguim camí al cim.

IconoWaypoint Altitud 2.609 m
Foto deSeguim amunt pel corriol fressat Foto deSeguim amunt pel corriol fressat Foto deSeguim amunt pel corriol fressat

Seguim amunt pel corriol fressat

Segum amunt pel corriol fressat.

IconoPaso de montaña Altitud 2.649 m
Foto deCollet amb restes de neu Foto deCollet amb restes de neu Foto deCollet amb restes de neu

Collet amb restes de neu

Collet amb restes de neu.

IconoWaypoint Altitud 2.684 m
Foto deÚltims trams de pujada al cim Foto deÚltims trams de pujada al cim Foto deÚltims trams de pujada al cim

Últims trams de pujada al cim

Últims trams de pujada al cim.

IconoPaso de montaña Altitud 2.721 m
Foto deCollet i tram final d'ascens a la Portella de Coma d'Or, que veiem al fons Foto deCollet i tram final d'ascens a la Portella de Coma d'Or, que veiem al fons Foto deCollet i tram final d'ascens a la Portella de Coma d'Or, que veiem al fons

Collet i tram final d'ascens a la Portella de Coma d'Or, que veiem al fons

Collet i tram final d'ascens a la Portella de Coma d'Or, que veiem al fons.

IconoWaypoint Altitud 2.739 m
Foto deÚltims metres a la Portella de Coma d'Or Foto deÚltims metres a la Portella de Coma d'Or Foto deÚltims metres a la Portella de Coma d'Or

Últims metres a la Portella de Coma d'Or

Últims metres a la Portella de Coma d'Or.

IconoPaso de montaña Altitud 2.802 m
Foto dePortella de la Coma d'Or, amb vistes espectaculars a l'Estany de Lanós i al massís del Carlit Foto dePortella de la Coma d'Or, amb vistes espectaculars a l'Estany de Lanós i al massís del Carlit Foto dePortella de la Coma d'Or, amb vistes espectaculars a l'Estany de Lanós i al massís del Carlit

Portella de la Coma d'Or, amb vistes espectaculars a l'Estany de Lanós i al massís del Carlit

Portella de la Coma d'Or, amb vistes espectaculars a l'Estany de Lanós i al massís del Carlit.

IconoCima Altitud 2.816 m
Foto deAvant-cim del Puig de Coma d'Or Foto deAvant-cim del Puig de Coma d'Or Foto deAvant-cim del Puig de Coma d'Or

Avant-cim del Puig de Coma d'Or

Avant-cim del Puig de Coma d'Or.

IconoCima Altitud 2.818 m
Foto deCim del Puig de Coma d’Or (2 826 m). Dinar amb vistes Foto deCim del Puig de Coma d’Or (2 826 m). Dinar amb vistes Foto deCim del Puig de Coma d’Or (2 826 m). Dinar amb vistes

Cim del Puig de Coma d’Or (2 826 m). Dinar amb vistes

Cim del Puig de Coma d’Or (2 826 m). Dinar amb vistes.

IconoCima Altitud 2.818 m
Foto deTornem a baixar a la Portella de Coma d'Or i pugem al cim del Tossal (2 821 m), amb un parell de grans fites de pedres Foto deTornem a baixar a la Portella de Coma d'Or i pugem al cim del Tossal (2 821 m), amb un parell de grans fites de pedres Foto deTornem a baixar a la Portella de Coma d'Or i pugem al cim del Tossal (2 821 m), amb un parell de grans fites de pedres

Tornem a baixar a la Portella de Coma d'Or i pugem al cim del Tossal (2 821 m), amb un parell de grans fites de pedres

Tornem a baixar a la Portella de Coma d'Or i pugem al cim del Tossal (2 821 m), amb un parell de grans fites de pedres.

IconoWaypoint Altitud 2.801 m
Foto deBaixant per l'aresta de Cortal Rossó per corriol ben fressat Foto deBaixant per l'aresta de Cortal Rossó per corriol ben fressat Foto deBaixant per l'aresta de Cortal Rossó per corriol ben fressat

Baixant per l'aresta de Cortal Rossó per corriol ben fressat

Baixant per l'aresta de Cortal Rossó per corriol ben fressat.

IconoWaypoint Altitud 2.766 m
Foto deSeguim descens pronunciat pel corriol Foto deSeguim descens pronunciat pel corriol Foto deSeguim descens pronunciat pel corriol

Seguim descens pronunciat pel corriol

Seguim descens pronunciat pel corriol.

IconoCima Altitud 2.692 m
Foto deAprofitem per fer el cim del Pic de Cortal Rossó (2 692 m), una petita elevació de la cresta Foto deAprofitem per fer el cim del Pic de Cortal Rossó (2 692 m), una petita elevació de la cresta Foto deAprofitem per fer el cim del Pic de Cortal Rossó (2 692 m), una petita elevació de la cresta

Aprofitem per fer el cim del Pic de Cortal Rossó (2 692 m), una petita elevació de la cresta

Aprofitem per fer el cim del Pic de Cortal Rossó (2 692 m), una petita elevació de la cresta.

IconoWaypoint Altitud 2.583 m
Foto deArribem a un prat herbat amb bones vistes al Carlit. Seguim avall pel mig del prat, ara sense camí fressat Foto deArribem a un prat herbat amb bones vistes al Carlit. Seguim avall pel mig del prat, ara sense camí fressat Foto deArribem a un prat herbat amb bones vistes al Carlit. Seguim avall pel mig del prat, ara sense camí fressat

Arribem a un prat herbat amb bones vistes al Carlit. Seguim avall pel mig del prat, ara sense camí fressat

Arribem a un prat herbat amb bones vistes al Carlit. Seguim avall pel mig del prat, ara sense camí fressat.

IconoRío Altitud 2.509 m
Foto deBaixem pel prat herbat i anem a buscar el rierol de la dreta perquè el Tuc es remulli una mica Foto deBaixem pel prat herbat i anem a buscar el rierol de la dreta perquè el Tuc es remulli una mica Foto deBaixem pel prat herbat i anem a buscar el rierol de la dreta perquè el Tuc es remulli una mica

Baixem pel prat herbat i anem a buscar el rierol de la dreta perquè el Tuc es remulli una mica

Baixem pel prat herbat i anem a buscar el rierol de la dreta perquè el Tuc es remulli una mica.

IconoRío Altitud 2.459 m
Foto deArribem al Rec de Cortal Rossó i el travessem per seguir per la riba dreta Foto deArribem al Rec de Cortal Rossó i el travessem per seguir per la riba dreta Foto deArribem al Rec de Cortal Rossó i el travessem per seguir per la riba dreta

Arribem al Rec de Cortal Rossó i el travessem per seguir per la riba dreta

Arribem al Rec de Cortal Rossó i el travessem per seguir per la riba dreta.

IconoRío Altitud 2.385 m
Foto deRec de Cortal Rossó Foto deRec de Cortal Rossó Foto deRec de Cortal Rossó

Rec de Cortal Rossó

Rec de Cortal Rossó.

IconoRío Altitud 2.365 m
Foto deSeguim avall pel corriol que baixa per l'esquerra del Rec de Cortal Rossó Foto deSeguim avall pel corriol que baixa per l'esquerra del Rec de Cortal Rossó Foto deSeguim avall pel corriol que baixa per l'esquerra del Rec de Cortal Rossó

Seguim avall pel corriol que baixa per l'esquerra del Rec de Cortal Rossó

Seguim avall pel corriol que baixa per l'esquerra del Rec de Cortal Rossó.

IconoCascada Altitud 2.285 m
Foto deSalt d'aigua de Cortal Rossó Foto deSalt d'aigua de Cortal Rossó Foto deSalt d'aigua de Cortal Rossó

Salt d'aigua de Cortal Rossó

Salt d'aigua de Cortal Rossó.

IconoRío Altitud 2.235 m
Foto dePresa i canalització d'aigua del Rec de Cortal Rossó. Nosaltres seguim per l'esquerra, en direcció al bosquet. Flors del camí Foto dePresa i canalització d'aigua del Rec de Cortal Rossó. Nosaltres seguim per l'esquerra, en direcció al bosquet. Flors del camí Foto dePresa i canalització d'aigua del Rec de Cortal Rossó. Nosaltres seguim per l'esquerra, en direcció al bosquet. Flors del camí

Presa i canalització d'aigua del Rec de Cortal Rossó. Nosaltres seguim per l'esquerra, en direcció al bosquet. Flors del camí

Presa i canalització d'aigua del Rec de Cortal Rossó. Nosaltres seguim per l'esquerra, en direcció al bosquet. Flors del camí. Trobem exemplars de: 1-. Adenostyles alpina, "Adenostil", en català i "Calabacera o Barba de algodón", en castellà. 2-. Rhododendron ferrugineum, "Neret, Gavet, Abarset, Barset, Boix de núria, Boixerica, Gafet, Ganxet o Talabard", en català i "Rododendro, Bujo, Talabarda o Azalea de Montaña", en castellà.

IconoWaypoint Altitud 2.207 m
Foto deBaixant a la Coma Rossa, que travessarem. Flors del camí Foto deBaixant a la Coma Rossa, que travessarem. Flors del camí Foto deBaixant a la Coma Rossa, que travessarem. Flors del camí

Baixant a la Coma Rossa, que travessarem. Flors del camí

Baixant a la Coma Rossa, que travessarem. Flors del camí. Trobem alguns exemplars d'Ajuga pyramidalis, “Búgula piramidal”, en català o “Búgula de bosque”, en castellà.

IconoRío Altitud 2.151 m
Foto deTravessant la Coma Rossa, amb el Rec de Cortal Rossó dibuixant meandres al prat herbat Foto deTravessant la Coma Rossa, amb el Rec de Cortal Rossó dibuixant meandres al prat herbat Foto deTravessant la Coma Rossa, amb el Rec de Cortal Rossó dibuixant meandres al prat herbat

Travessant la Coma Rossa, amb el Rec de Cortal Rossó dibuixant meandres al prat herbat

Travessant la Coma Rossa, amb el Rec de Cortal Rossó dibuixant meandres al prat herbat.

IconoRío Altitud 2.145 m
Foto deSeguim per la pista de la dreta, pel costat del riu Foto deSeguim per la pista de la dreta, pel costat del riu Foto deSeguim per la pista de la dreta, pel costat del riu

Seguim per la pista de la dreta, pel costat del riu

Seguim per la pista de la dreta, pel costat del riu.

IconoWaypoint Altitud 2.119 m
Foto deSiguem avall per la pista herbada en direcció al refugi que veiem al fons Foto deSiguem avall per la pista herbada en direcció al refugi que veiem al fons Foto deSiguem avall per la pista herbada en direcció al refugi que veiem al fons

Siguem avall per la pista herbada en direcció al refugi que veiem al fons

Siguem avall per la pista herbada en direcció al refugi que veiem al fons.

IconoRefugio libre Altitud 2.099 m
Foto deRefugi lliure de Cortal Rossó, net però molt espartà. Útil en cas de necessitat Foto deRefugi lliure de Cortal Rossó, net però molt espartà. Útil en cas de necessitat Foto deRefugi lliure de Cortal Rossó, net però molt espartà. Útil en cas de necessitat

Refugi lliure de Cortal Rossó, net però molt espartà. Útil en cas de necessitat

Refugi lliure de Cortal Rossó, net però molt espartà. Útil en cas de necessitat.

IconoRefugio libre Altitud 2.094 m
Foto deRefugi lliure de Cortal Rossó Foto deRefugi lliure de Cortal Rossó Foto deRefugi lliure de Cortal Rossó

Refugi lliure de Cortal Rossó

Refugi lliure de Cortal Rossó.

IconoWaypoint Altitud 2.096 m
Foto deSeguim pel camí de tornada, amb bones vistes a la vall i a Portè Foto deSeguim pel camí de tornada, amb bones vistes a la vall i a Portè Foto deSeguim pel camí de tornada, amb bones vistes a la vall i a Portè

Seguim pel camí de tornada, amb bones vistes a la vall i a Portè

Seguim pel camí de tornada, amb bones vistes a la vall i a Portè.

IconoWaypoint Altitud 2.070 m
Foto deSeguim avall per la pista. Travessem varis rierols que baixen del vessant de la dreta. Flors del camí Foto deSeguim avall per la pista. Travessem varis rierols que baixen del vessant de la dreta. Flors del camí Foto deSeguim avall per la pista. Travessem varis rierols que baixen del vessant de la dreta. Flors del camí

Seguim avall per la pista. Travessem varis rierols que baixen del vessant de la dreta. Flors del camí

Seguim avall per la pista. Travessem varis rierols que baixen del vessant de la dreta. Flors del camí. Trobem exemplars de Pinguicula grandiflora, "Viola d'aigua, Viola d'aigua de flor gran o Viola d'aigua de flor grossa", en català i "Grasilla de flor grande, Tiraña o Violeta de agua", en castellà.

IconoWaypoint Altitud 2.004 m
Foto deJa falta poc, seguim per la pista de tornada. Travessem un parell de rierols que baixen per la dreta Foto deJa falta poc, seguim per la pista de tornada. Travessem un parell de rierols que baixen per la dreta Foto deJa falta poc, seguim per la pista de tornada. Travessem un parell de rierols que baixen per la dreta

Ja falta poc, seguim per la pista de tornada. Travessem un parell de rierols que baixen per la dreta

Ja falta poc, seguim per la pista de tornada. Travessem un parell de rierols que baixen per la dreta.

IconoWaypoint Altitud 1.964 m
Foto deTram del camí de tornada amb bones vistes Foto deTram del camí de tornada amb bones vistes Foto deTram del camí de tornada amb bones vistes

Tram del camí de tornada amb bones vistes

Tram del camí de tornada amb bones vistes.

IconoWaypoint Altitud 1.961 m
Foto deÚltims metres del camí de tornada Foto deÚltims metres del camí de tornada Foto deÚltims metres del camí de tornada

Últims metres del camí de tornada

Últims metres del camí de tornada.

IconoAparcamiento Altitud 1.944 m
Foto deArribada a l'aparcament i final de la ruta d'avui. Flors del camí Foto deArribada a l'aparcament i final de la ruta d'avui. Flors del camí Foto deArribada a l'aparcament i final de la ruta d'avui. Flors del camí

Arribada a l'aparcament i final de la ruta d'avui. Flors del camí

Arribada a l'aparcament i final de la ruta d'avui. Flors del camí. Trobem exemplars de Pulsatilla alpina, "Anemone alpina, Flor de Sant Joan, Flor del vent o Viola blanca", en català i "Anémona, Anémona silvestre, Flor de San Juan, Flor del viento, Velluda blanca o Pulsatilla alpina", en castellà.

Comentarios  (7)

  • Foto de migueleloi
    migueleloi 25 jun 2023

     

    Que maravilha!
    Caminhada feita na altura ideal, com um dia magnífico, mas com alguns pedaços de neve para compor a paisagem.
    Excelentes panorâmicas do princípio ao fim!
    Obrigado pela partilha,
    Saludos

  • Foto de Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt 25 jun 2023

    Sí, un dia magnífic per una ruta ben bonica i amb molta aigua. Les restes de neu, un regal pel Tuc 🐶
    Les vistes des del Coma d’Or són espectaculars.
    Obrigado migueleloi !

  • Foto de Campcardós
    Campcardós 30 jun 2023

     

    He realizado esta ruta  Ver más

    Ruta circular magnífica, amb vistes espectaculars als cims pirinencs. Verd preciós, moltes flors, restes de neu i molta aigua als recs i a l'Estany de Coma d'Or.
    Ascens molt progressiu fins el cim del Puig de Coma d'Or, dinar amb vistes impressionants al massis del Carlit i a l'Estany de Lanos, i descens molt pronunciat fins la maravellosa Coma Rosa. No és apta per a tohtom per la seva llargaria i desnivell positiu pèro, si la podeu fer, la guardareu per sempre a la retina.

  • Foto de Jorditoms
    Jorditoms 25 jul 2023

     

    AMOla Alta Montañaaaaa que bellleeezzaaaaaaaa verrrr tus fotooosooossss

  • Foto de Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt 25 jul 2023

    Gràcies Jordi. Una ruta preciosa en un día espectacular.
    Salut i una abraçada!

  • Foto de Aidil's Family
    Aidil's Family 9 sept 2023

     

    He realizado esta ruta  verificado  Ver más

    Moltes gràcies per la nona documentació de la ruta. Tot molt ben explicat i descrit. Gràcies

  • Foto de Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt 9 sept 2023

    Un plaer. Gràcies a tu per seguir-la i valorar-la.
    Salut !!

Si quieres, puedes o esta ruta