Actividad

Vallès Occ. (Castellar V.): Gorg Fitó-Font Pi-Riu Ripoll-S. Feliu Racó-Font Riera-Gorgs Turell-Via Verda-Castellar Vallès

Descarga

Fotos de la ruta

Foto deVallès Occ. (Castellar V.): Gorg Fitó-Font Pi-Riu Ripoll-S. Feliu Racó-Font Riera-Gorgs Turell-Via Verda-Castellar Vallès Foto deVallès Occ. (Castellar V.): Gorg Fitó-Font Pi-Riu Ripoll-S. Feliu Racó-Font Riera-Gorgs Turell-Via Verda-Castellar Vallès Foto deVallès Occ. (Castellar V.): Gorg Fitó-Font Pi-Riu Ripoll-S. Feliu Racó-Font Riera-Gorgs Turell-Via Verda-Castellar Vallès

Autor

Estadísticas de la ruta

Distancia
8,91 km
Desnivel positivo
191 m
Dificultad técnica
Fácil
Desnivel negativo
191 m
Altitud máxima
367 m
TrailRank 
85 4,5
Altitud mínima
275 m
Tipo de ruta
Circular
Tiempo en movimiento
una hora 56 minutos
Tiempo
2 horas 50 minutos
Coordenadas
1541
Fecha de subida
21 de mayo de 2025
Fecha de realización
mayo 2025
  • Valoración

  •   4,5 3 Valoraciones

cerca de Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Vista 1462 veces, descargada 79 veces

Fotos de la ruta

Foto deVallès Occ. (Castellar V.): Gorg Fitó-Font Pi-Riu Ripoll-S. Feliu Racó-Font Riera-Gorgs Turell-Via Verda-Castellar Vallès Foto deVallès Occ. (Castellar V.): Gorg Fitó-Font Pi-Riu Ripoll-S. Feliu Racó-Font Riera-Gorgs Turell-Via Verda-Castellar Vallès Foto deVallès Occ. (Castellar V.): Gorg Fitó-Font Pi-Riu Ripoll-S. Feliu Racó-Font Riera-Gorgs Turell-Via Verda-Castellar Vallès

Descripción del itinerario

Entretinguda i agradable ruta circular per l'entorn del Riu Ripoll entre Castellar del Vallès i Sant Feliu del Racó per gaudir de bonics espais fluvials i tornant per una Via Verda de nova construcció. Sense dificultat tècnica, apta per a tota la família. Es tracta d'una variant d'alguna altra ruta per aquesta zona. Actualment (maig 2025) amb un bon aspecte del Riu Ripoll i de les Fonts així que la fa més interessant.

Distància Total = 8,9 Km
Desnivell Total = 170 m
IBP-INDEX = 30

Els punts de pas són:
- Aparcament a Castellar del Vallès (Carretera C-1415a)
- Passera Riu Ripoll: (0.4 km)
- Cova de conglomerat (1.0 km)
- Gorg d'en Fitó (1.2 km)
- Font Nova del Pi
- Camí del Ripoll
- Gual Riu Ripoll
- Gorgs
- Carretera BV-1249
- Església de Sant Feliu del Racó (2.5 km)
- Resclosa de la Font de la Riera
- Font de la Riera (3.8 km)
- Molí de la Barata
- Gorgs del Turell (4.6 km)
- Pont del Turell (4.8 km)
- Gorgs Pont del Turell
- Carretera BV-1249
- Sant Feliu del Racó
- Via Verda
- Carretera B-124 (Via Verda)
- Urbanització Airesol
- El Brunet
- Aparcament a Castellar del Vallès

Descripció de la ruta:
Aparquem a l'entrada de Castellar del Vallès, a una zona habilitada de la carretera C-1415a que ve des de Terrassa just després del Pont Nou. Comentar que un cop acabada la ruta m'he apropat al Salt del Pont Nou seguint un corriol a la banda esquerra de la carretera i que porta directament a la part inferior. No està gravat al track però s'arriba en 5 minuts.
Després d'aparcar pugem per la mateixa carretera al costat de les cases i just a la corba girem esquerra. Passarem una zona d'horts, una passera de fusta i seguirem fins trobar un camí més ample on girarem dreta. Poc després veurem a la nostra esquerra una mena de cova-refugi no gaire gran. Continuem i de seguida ens plantem al bonic Gorg d'en Fitó. Creuem per les pedres i a la banda dreta certament amagada està la Font Nova del Pi que raja amb ganes. He netejat una mica la vegetació per tal de localitzar-la millor. Algo més endavant a l'esquerra tenim la Font Vella del Pi que està fora de servei.
Continuem, i poc després passem per una zona d'escalada, es veuen les vies. Continuem fins arribar a una intersecció on girem esquerra. Ara estem al Camí del Ripoll. Passarem per una explotació de fusta i seguirem direcció al Riu. Baixem i ens trobem un gual de pedres grosses per les que passem. Un lloc molt maco.
Ara hem de pujar un curt tram desviant-nos un moment per un corriol a la dreta si volem veure uns gorgs. Continuem i aviat arribarem a la Carretera BV-1249 que creuarem per agafar una Via Verda de nova construcció (després tornarem per aquest tram). Seguim aquesta Via fins arribar a Sant Feliu del Racó. Passem per la rotonda i anem direcció a la plaça de l'església. Comentar que una mica abans tenim el Restaurant La Masia que recomano. Si teniu pensat dinar, millor reservar.
Un cop a la plaça de l'església veureu el Centre Feliuenc, un altre lloc on podrem fer la cervesa o dinar, molt cassolà i rústic. Girem dreta, baixem pel carrer al costat de l'església i girem esquerra pel Carrer de Mossèn Martí Roca, seguint algo més endavant per la dreta per un camí en baixada passant una porta metàl·lica oberta. Continuem baixant i quan trobem un tancat amb gallines i oques hem de seguir un corriol per la dreta que no es veu molt ja que està molt tapat de vegetació. Jo me l'he passat uns metres i he reculat. Heu de seguir uns pals grocs del gasoducte, no té pèrdua. Va girant esquerra i arriba a un petit muret que saltem seguint un corriol algo más evident. Passem unes ruïnes, potser un molí, ja paral·lels al Riu Ripoll. Atenció al punt indicat, no seguiu dreta, s'ha de girar esquerra i de seguida dreta arribant a unes escales de fusta. Ara es tracta d'anar seguint aquest corriol on veurem uns pals amb pintura blava fins arribar a la espectacular resclosa de la Font de la Riera. Un lloc molt maco, la resclosa crea una mena de llac amb les aigües molt tranquiles. Una mica més endavant està la Font de la Riera que no fa molt va ser restaurada. Ara té 4+1 brocs que ragen amb ganes.
Seguirem pel corriol pujant una mica fins arribar a la carretera BV-1249. Aquí seguirem per la dreta al costat de les tanques de fusta fins arribar al Molí de la Barata on girarem dreta per les escales i una passera de fusta sobre un canal. Seguirem baixant escales i continuarem pel bonic corriol veient ja els engorjats del Riu Ripoll. Hi ha una mena de mirador amb baranes.
Continuarem fins un corriol que surt per la dreta i que ens porta directament als Gorgs del Turell, un altre lloc espectacular. Si voleu creuar el Riu podeu continuar cap a la dreta i baixar fins a una mena de platja de la part inferior. Es normal trobar algú a aquesta zona.
Continuarem pel corriol i de nou arribarem a la carretera. Aquí seguim uns metres fins al Pont del Turell que creuarem per agafar un corriol que surt per la banda esquerra i que ens porta a la part inferior on podem gaudir d'uns bonics salts d'aigua.
Desfem aquest tram i tornem cap a Sant Feliu del Racó per la mateixa carretera. Evidentment es pot retornar pel mateix camí que hem fet, però per variar una mica he vingut per aquí. Es una carretera amb molt poc trànsit i només hem de fer 1 Km. Un cop a Sant Feliu anem a buscar la Via Verda que hem fet abans i ara no la deixarem.
Evidentment es pot optar per tornar a Castellar pel mateix camí que hem fet abans, però com no coneixia aquesta Via, he decidit seguir per la mateixa. Es una construcció recent que es fa bé. Força solanera, això sí. Anem seguint tota aquesta Via fins arribar a un punt a l'altura de la Urbanització Airesol que hem de creuar la carretera B-124 per continuar per l'altra banda. Atenció a aquest punt que aquí sí hi ha molt de trànsit.
I ara hem de continuar per aquest tram fins arribar al Restaurant El Brunet on tornarem a creuar per un pas de vianants i agafarem un corriol en baixada al costat de la edificació que ens porta fins a la carretera on hem aparcat. Com he comentat abans la baixada a la part inferior del Salt del Pont Nou no la he gravat però s'arriba en un moment. Seguiu la carretera i abans de passar el pont, agafeu un corriol que surt per l'esquerra i us porta directament. Atenció si està relliscós!
Espero us agradi!

Puntos de interés

IconoAparcamiento Altitud 284 m
Foto deAparcament a Castellar del Vallès. Seguim amunt Foto deAparcament a Castellar del Vallès. Seguim amunt

Aparcament a Castellar del Vallès. Seguim amunt

IconoWaypoint Altitud 291 m
Foto deSeguim per carrer esquerra Foto deSeguim per carrer esquerra

Seguim per carrer esquerra

IconoPuente Altitud 275 m
Foto deCreuem Rierol. Corriol i Passera Riu Ripoll Foto deCreuem Rierol. Corriol i Passera Riu Ripoll Foto deCreuem Rierol. Corriol i Passera Riu Ripoll

Creuem Rierol. Corriol i Passera Riu Ripoll

IconoIntersección Altitud 289 m
Foto deEnllaç cami. Dreta

Enllaç cami. Dreta

IconoWaypoint Altitud 297 m
Foto dePassem cadena

Passem cadena

IconoCueva Altitud 304 m
Foto dePetita Cova de conglomerat Foto dePetita Cova de conglomerat

Petita Cova de conglomerat

IconoLago Altitud 299 m
Foto deGorg del Fitó. Creuem gual Foto deGorg del Fitó. Creuem gual Foto deGorg del Fitó. Creuem gual

Gorg del Fitó. Creuem gual

IconoFuente Altitud 300 m
Foto deFont Nova del Pi Foto deFont Nova del Pi Foto deFont Nova del Pi

Font Nova del Pi

IconoWaypoint Altitud 299 m
Foto deZona escalada Foto deZona escalada

Zona escalada

IconoIntersección Altitud 299 m
Foto deEsquerra. Camí del Ripoll Foto deEsquerra. Camí del Ripoll

Esquerra. Camí del Ripoll

IconoWaypoint Altitud 308 m
Foto deRecte. Creuem cadena

Recte. Creuem cadena

IconoIntersección Altitud 304 m
Foto dePal info. Dreta. Baixem a Riu Foto dePal info. Dreta. Baixem a Riu Foto dePal info. Dreta. Baixem a Riu

Pal info. Dreta. Baixem a Riu

IconoRío Altitud 305 m
Foto deGual Riu Ripoll Foto deGual Riu Ripoll Foto deGual Riu Ripoll

Gual Riu Ripoll

IconoIntersección Altitud 303 m
Foto deCorriol dreta a Riu (anar/tornar)

Corriol dreta a Riu (anar/tornar)

IconoRío Altitud 303 m
Foto deRiu Ripoll Foto deRiu Ripoll Foto deRiu Ripoll

Riu Ripoll

IconoIntersección Altitud 308 m
Foto dePal info. Dreta Foto dePal info. Dreta

Pal info. Dreta

IconoIntersección Altitud 322 m
Foto deArribem a carretera. Creuem i agafem Via Verda Foto deArribem a carretera. Creuem i agafem Via Verda Foto deArribem a carretera. Creuem i agafem Via Verda

Arribem a carretera. Creuem i agafem Via Verda

IconoWaypoint Altitud 352 m
Foto deXalet Assumpció (1926) Foto deXalet Assumpció (1926) Foto deXalet Assumpció (1926)

Xalet Assumpció (1926)

IconoIntersección Altitud 356 m
Foto deSant Feliu del Racó. Esquerra Foto deSant Feliu del Racó. Esquerra

Sant Feliu del Racó. Esquerra

Foto deEsglésia de Sant Feliu del Racó. Font. Centre Feliuenc Foto deEsglésia de Sant Feliu del Racó. Font. Centre Feliuenc Foto deEsglésia de Sant Feliu del Racó. Font. Centre Feliuenc

Església de Sant Feliu del Racó. Font. Centre Feliuenc

IconoIntersección Altitud 354 m
Foto deEsquerra

Esquerra

IconoIntersección Altitud 350 m
Foto deDreta i esquerra per Horts Foto deDreta i esquerra per Horts Foto deDreta i esquerra per Horts

Dreta i esquerra per Horts

IconoIntersección Altitud 336 m
Foto deDreta abaix

Dreta abaix

IconoIntersección Altitud 325 m
Foto deATENCIO. Dreta per corriol poc evident. No seguir recte. Seguim pals grocs gasoducte Foto deATENCIO. Dreta per corriol poc evident. No seguir recte. Seguim pals grocs gasoducte Foto deATENCIO. Dreta per corriol poc evident. No seguir recte. Seguim pals grocs gasoducte

ATENCIO. Dreta per corriol poc evident. No seguir recte. Seguim pals grocs gasoducte

IconoWaypoint Altitud 313 m
Foto dePassem muret

Passem muret

IconoRuinas Altitud 320 m
Foto deRuïnes. Seguim per corriol

Ruïnes. Seguim per corriol

IconoWaypoint Altitud 320 m
Foto deEscales

Escales

IconoIntersección Altitud 324 m
Foto deAtenció. Esquerra i de seguida dreta Foto deAtenció. Esquerra i de seguida dreta

Atenció. Esquerra i de seguida dreta

IconoWaypoint Altitud 335 m
Foto dePugem escales. Seguim recte avall Foto dePugem escales. Seguim recte avall

Pugem escales. Seguim recte avall

IconoPanorámica Altitud 334 m
Foto deVistes a Resclosa Foto deVistes a Resclosa Foto deVistes a Resclosa

Vistes a Resclosa

IconoRío Altitud 328 m
Foto deResclosa de la Font de la Riera Foto deResclosa de la Font de la Riera Foto deResclosa de la Font de la Riera

Resclosa de la Font de la Riera

IconoFuente Altitud 329 m
Foto deFont de la Riera Foto deFont de la Riera Foto deFont de la Riera

Font de la Riera

IconoWaypoint Altitud 346 m
Foto deSeguim al costat tanca fusta

Seguim al costat tanca fusta

IconoRuinas Altitud 348 m
Foto deDreta. Escales. Molí de la Barata Foto deDreta. Escales. Molí de la Barata

Dreta. Escales. Molí de la Barata

IconoIntersección Altitud 333 m
Foto deDreta a Gorgs del Turell Foto deDreta a Gorgs del Turell Foto deDreta a Gorgs del Turell

Dreta a Gorgs del Turell

IconoRío Altitud 333 m
Foto deGorgs del Turell Foto deGorgs del Turell Foto deGorgs del Turell

Gorgs del Turell

IconoWaypoint Altitud 339 m
Foto deSortim a carretera. Recte

Sortim a carretera. Recte

IconoPuente Altitud 339 m
Foto dePont del Turell. Baixem a Gorgs per corriol esquerra al final del pont Foto dePont del Turell. Baixem a Gorgs per corriol esquerra al final del pont Foto dePont del Turell. Baixem a Gorgs per corriol esquerra al final del pont

Pont del Turell. Baixem a Gorgs per corriol esquerra al final del pont

IconoRío Altitud 333 m
Foto deGorgs Pont del Turell Foto deGorgs Pont del Turell Foto deGorgs Pont del Turell

Gorgs Pont del Turell

IconoWaypoint Altitud 352 m
Foto deTornada a Sant Feliu

Tornada a Sant Feliu

IconoWaypoint Altitud 327 m
Foto deTornada. Seguim per Via Peatonal

Tornada. Seguim per Via Peatonal

IconoWaypoint Altitud 318 m
Foto deAntiga construcció. Creuem BV-1249 Foto deAntiga construcció. Creuem BV-1249 Foto deAntiga construcció. Creuem BV-1249

Antiga construcció. Creuem BV-1249

IconoPuente Altitud 312 m
Foto deCreuem pont Foto deCreuem pont Foto deCreuem pont

Creuem pont

IconoWaypoint Altitud 315 m
Foto deSeguim recte Foto deSeguim recte

Seguim recte

IconoRiesgo Altitud 315 m
Foto deAtenció. Creuem carretera

Atenció. Creuem carretera

IconoWaypoint Altitud 318 m
Foto deNou tram peatonal

Nou tram peatonal

IconoIntersección Altitud 306 m
Foto deDreta per carrer

Dreta per carrer

IconoIntersección Altitud 304 m
Foto deDreta

Dreta

IconoIntersección Altitud 293 m
Foto deCreuem carretera i busquem corriol Foto deCreuem carretera i busquem corriol

Creuem carretera i busquem corriol

IconoWaypoint Altitud 289 m
Foto deZona d'horts. Esquerra Foto deZona d'horts. Esquerra

Zona d'horts. Esquerra

Comentarios  (6)

  • Foto de Lidia Amics Caminaires
    Lidia Amics Caminaires 22 may 2025

     

    Ostres justament ahir estaba mirant aquesta ruta ! Suposo q no te complicacions i es pot fer sol? I es facil de seguir? Te algun punt complicat per passar ? La voldria fer el pròxim csp de setmana ! Suposo q hi haurà aigua per les fotos q has publicat. Gràcies per compartir. Salut i montanya.

  • Foto de Xavimar
    Xavimar 22 may 2025

    Lidia Amics Caminaires: No te cap dificultat, es pot fer sol. Només si baixes al Salt del Pont Nou amb compte si està relliscós. Gràcies per la valoració.

  • Foto de enricgelis1
    enricgelis1 13 jun 2025

     

    He realizado esta ruta  verificado  Ver más

    Gracies per compartir Es dificil d- entendsre que estiguem parlant del Ripoll,Sorprenent FantasticSalut i cames

  • Foto de Xavimar
    Xavimar 14 jun 2025

    Gràcies pel comentari i la valoració, enricgelis1 !

  • Foto de atrevinocc
    atrevinocc 3 sept 2025

     

    He realizado esta ruta  verificado  Ver más

    Gràcies pel Track, avui hem fet la ruta, sorprenentment hem trobat molta aigua en el riu Ripoll.

    Ruta molt tranquil·la i planera, a més de bonica.

  • Foto de Xavimar
    Xavimar 4 sept 2025

    Moltes gràcies pel comentari i la valoració atrevinocc !! Perfecte que us hagi agradat

Si quieres, puedes o esta ruta